Onze werkwijze

Voor werknemers & particulieren

Inschrijving

Vind aan de receptie/ophaalpunt jouw opbergdoos. Vul het inschrijvingsformulier in en laat achter in de doos. 

We vragen een éénmalige bijdrage van €10 voor de aankoop van de doos. Het doosnummer is jouw klantennummer.

Aflevering kledij

Vul het ophalingsformulier in en laat het samen met jouw kledij achter in de doos. Binnen de 48u ontvang je een bevestigingsmail.

Ophaling kledij

Jouw kledij kan je strak gestreken ophalen aan de receptie. Met het doosnummer herken je meteen jouw doos en opgehangen kledij.

Betaling

Aan het einde van de maand ontvang je de afrekening via mail. QR-code scannen en klaar!

Tijdsschema

We halen wekelijks op en leveren twee dagen later de gestreken kledij terug

Ophaling

Elke maandag (vanaf 9u30)

Elke woensdag (vanaf 9u30)

Aflevering

Elke woensdag (voor 16u)

Elke maandag (voor 16u)

Onze prijzen

Voordelig, simpel & transparant.

Bovenkledij  €0,90

Alle t-shirts, sweathers/truien, polo’s & topjes.

Deze worden standaard opgevouwen. 

Onderkledij  €1,35

Dit omvat broeken, rokken, shorten, jogging/legging en badjas/kamerjas. 

Deze worden standaard opgevouwen. 

Delicate items  €1,80

Dit omvat alle hemden, blouses, kleedjes en geklede broeken. 

Je hebt de optie om deze kledijstukken op te hangen of op te vouwen. 

  • Vest €2,80

  • Tafelloper / stoelhoes / schort €0,95

  • Klein textiel €0,45

         Dit omvat handdoeken, placemats, kussenslopen, das, sjaal, boxershort en zakdoeken

Ben je flexibel? 10% korting!

Krijg 10% korting als we jouw kledij na zeven dagen mogen afleveren.
Kledij van maandag wordt afgeleverd op maandag en de kledij van woensdag op woensdag. 
Deze optie is volledig optioneel bij elke aflevering.

FAQ

Zijn er verder nog vragen, stuur ons gerust een mailtje.

Neen.

Voor de opgehangen kledij voorzien we zowel kapstokken als een plastieke kledijfolie voor de kledij te beschermen en samen te houden. Het enigste wat we vragen is om de kapstokken en kledijfolie terug te brengen in de doos om onze milieu-impact te minimaliseren.

Kortom, je levert gewoon jouw gewassen kledij, samen met het ophalingsformulier, af in de opbergdoos.

Het is als particulier soms moeilijk om op die dag kledij af te geven of op te halen, en ook voor Strak is het lastiger want op deze dag wordt er niet gestreken. We willen de afgift en ophaling van jouw kledij simpel houden en onze verwachte levertijd respecteren. Daarom schuiven we bij feestsdagen telkens met een dag op. Zo wordt er nooit een ophaling of aflevering voorzien op een feestdag, en is er altijd twee dagen strijktijd.

Zie onderstaand voorbeeld ter illustratie.

Stel dat het normale scenario omvat: ophaling op maandag & aflevering op woensdag. 

  • Indien maandag feestdag: Ophaling dinsdag & aflevering donderdag
  • Indien dinsdag feestdag: Ophaling maandag & aflevering donderdag
  • Indien woensdag feestdag: Ophaling maandag & aflevering donderdag

De opbergdoos wordt enkel aangekocht. We werken niet met een waarborg.

Op onze prijslijst staan de voornaamste items die we strijken. Staat er iets niet op de lijst dat je graag wil laten strijken, stuur ons gerust een mailtje. 

We strijken geen groot huishoudtextiel zoals lakens, maar wel klein huishoudtextiel. Dit omvat kussenslopen, keukenhanddoeken, placemats en zakdoeken.

Geen zorgen. In het uitzonderlijk geval waarbij niet al je op te vouwen kledij in de doos past, zullen we het overschot inpakken met kraftpapier. Dit wordt vervolgens duidelijk aangegeven op de bovenkant van de doos, zodat je niet vertrekt met maar een deel van jouw kledij.

Neen.

Er zijn geen extra administratieve kosten verbonden aan de strijkservice. 

Neen.

We werken niet met dienstencheques. Wat je op het moment betaalt is dus ook de uiteindelijke prijs. Bovendien hoef je dus geen extra administratieve stap te ondergaan.